Aveum’un Ölümsüzleri EA İçin Çok Pahalıydı
Eski bir Ascendant Studios geliştiricisine göre Aveum’un Ölümsüzleri Bu EA için büyük bir mali yük oldu. Detaylar haberimizde sizleri bekliyor.
İlginizi Çekebilir: FIFA Serisinin Hakları 2K Games Tarafından Alınmış Olabilir
Star Wars Jedi: Fallen Order ile ana senaryo oyunlarına eskisinden daha fazla önem veren Electronic Arts, Ascendant Studios tarafından geliştirilen Immortals of Aveum oyununu ağustos ayında EA Originals etiketiyle piyasaya sürdü.
Jak isimli bir karakterin rolünü üstlendiğimiz oyunda, büyü yapma yetenekleri kazandıktan sonra, büyünün kontrolünü ele geçirmek için insanlığın savaşında Ölümsüzler Birliği’nin safına zorla alınıyoruz. Bu noktada büyücüler ve lejyonlar arasındaki savaş devam ederken biz de Aveum ülkesinin geçmişine ait gizemleri çözmeye çalışıyoruz.
2023 yılına damga vuramayan oyun aynı zamanda stüdyonun yarı yarıya küçülmesine de neden oldu. Görünüşe göre Immortals of Aveum, Electronic Arts için büyük bir mali felaketti.
Aveum’un Ölümsüzleri EA’ya 125 Milyon Dolara Mal Oldu!
Yakın zamanda IGN ile yapılan bir röportajda konuşan stüdyonun eski bir çalışanı, oyunun aslında başından beri kötü bir yolda olduğunu söylüyor. İsmini vermek istemeyen geliştiriciye göre Immortals of Aveum, stüdyonun ilk projesi olması açısından fazlasıyla abartılmıştı. Temel bütçesi 85 milyon dolardır, bunun 40 milyon doları dağıtım ve pazarlamaya ayrılmıştır. Yani toplam maliyet 125 milyon dolar.
İsimsiz geliştirici, takımda değerli isimlerin bulunmasına rağmen mevcut pazar göz önüne alındığında böyle bir AAA oyun geliştirmenin iyi bir fikir olmadığı görüşünde. Üstelik Unreal Engine 5 motorunu aktif olarak kullanmaya çalışırken hikayeyi gereksiz yere uzattıklarını da ekliyor.